Over ons

Schadeherstel, restauratie van aircooled VW’s en andere oldtimers.

Sinds 1997

In 1997 ontstond het idee om een bedrijf op te starten, dat zich richtte op klassieke Volkswagens.

Wij vonden een pandje op de Kaag, met als gevolg dat we destijds zijn gestart onder de naam: Kaag Kevers. Op dat moment bestond het bedrijf uit een onderdelen winkel en een kleine werkplaats.

Al snel bleek dat er grote behoefte was aan een bedrijf dat zich richtte op de verkoop en het onderhoud van de VW kever. Onze klantenkring groeide in korte tijd dan ook snel.

Al na twee jaar…

Al na twee jaar ontgroeiden we het pand op de Kaag en gingen we op zoek naar een groter bedrijfspand. Dit werd het pand aan de Gieterij in Noordwijkerhout.

De werkplaats had zich uitgebreid tot een volledige garage met twee bruggen, uitlijnapparatuur, etc. Na deze verhuizing bleef het klantenaantal stijgen en ook het specialisme nam langzaam vorm aan. De eerste kever die vanaf het chassis af aan opgebouwd mocht worden, bood zich aan.

Sinds 2002 is VW Airhouse gevestigd in Hillegom.

We zijn een volwaardig autobedrijf, gespecialiseerd is in klassieke Volkswagens en Porsches. Door een gigantische uitbreiding van de faciliteiten zijn onze werkzaamheden ook veel grootschaliger geworden.

Wij houden wij ons  dagelijks bezig met schadeherstel, restauratie van luchtgekoelde VW’s en andere klassiekers.

Je kunt bij ons terecht voor deelrestauratie’s, volledige restauratie’s,  tuning, parts, APK, advies en in- en verkoop van alle luchtgekoelde VW’s.

Ingmar & Sander zullen er samen met de VW Airhouse crew altijd alles aan doen om je auto weer op en top te laten rijden.

Even voorstellen…

Robin

Robin

Afwisseling. Dat is wat mij zo aantrekt bij VW Airhouse. Ik focus me met name op de motor en motor-prestatie. En het zijn de verschillende wensen van de eigenaren die het zo leuk maken. De een wil betrouwbaarheid, de ander vooral snel. Of het nu gaat om een nieuw motormanagement systeem, fuel injection of een op maat gemaakte uitlaat. Wat leuk is om deze wensen te combineren met de juiste opzet van de techniek.

Na mijn technische opleiding kocht ik mijn eerste kever en al ging al snel experimenteren: er kwam een turbo op en nog meer rare toestanden. Zo heb ik Ingmar en Sander leren kennen. Mijn ervaring heb ik opgedaan in een “gewoon” garagebedrijf. Toen ik alweer een even geleden de kans kreeg om van mijn hobby mijn werk te maken bij VW Airhouse hoefde ik niet lang na te denken.

Tim

Tim

Het is leuk om te werken aan klassieke auto’s. En luchtgekoeld heeft een speciale plek in mijn hart. Mijn eerste kennismaking met het speciale geluid van een Kever -ik was toen nog een kind- heeft blijkbaar veel teweeg gebracht. Ik had net mijn rijbewijs toen ik mijn eerste Kever kocht en heb er altijd een gehad. Wat zo mooi is dat de auto zo simpel is; de motor maar ook de techniek er omheen. En het geeft veel rijplezier!

Ik focus me voornamelijk op onderhoud en reparatie want ondanks dat het simpel is, moet je er wel goed voor zorgen. Het komt wel voor dat er een auto binnenkomt waar zelf aan gesleuteld is waarvan ik denk; had je goed ingelezen of om advies gevraagd dat was dan een stuk veiliger geweest.

Bij VW Airhouse is het goed werken. Een fijn team met dezelfde passie en belangstelling.

Simon

Simon

Exclusief spuitwerk doen, dat vind ik het allerleukste om te doen. Dat iets mooi in de lak staat waar men even van opkijkt. Bij stilstaat. Ik heb ruim 17 jaar gewerkt onder andere bij autoschade herstelbedrijven, maar dit is anders. Hier is het niet “een broodje van de bakker, en de volgende”, maar heb je meer eer van je werk. Meer waardering. Je ziet je werk ook overal terug wanneer de eigenaren berichten posten over hun auto op social media.   

Het spuiten van een klassieker verschilt in principe niet met het spuiten van een ‘gewone’ auto. Wel moet je vooraf goed bepalen hoe je de verschillende lagen opbouwt voor een mooi en duurzaam resultaat.

Wat het ook zo leuk maakt om bij VW Airhouse te werken is dat we samen gemotiveerd aan een project werken waarbij de carrosserie, motor en overige techniek wordt aangepakt en er straks iets staat waar we allemaal ons aandeel in hebben gehad.

Richard

Richard

Wat mij boeit aan het werk dat ik doe is dat ik het beste probeer te halen uit auto’s door het perfect afstellen van de motor. Dat afstellen is in de helft van de gevallen een motor met conventionele carburateur en de andere helft ben ik bezig met de vrij programmeerbare Elektronische Control Unit (ECU) die ook steeds meer wordt ingebouwd in klassieke auto’s waar brandstof injectie wordt toegepast. Mijn werk is een leuke mix van moderne auto’s en klassiekers. Dat maakt het iedere keer weer leuk!

Een paar dagen in de week werk ik voor VW Airhouse en de andere dagen besteed ik aan mijn eigen bedrijf, dat in hetzelfde gebouw zit, en ben dan intensief met de dynobank bezig. Mijn achtergrond als werktuigbouwer en electrotechniek komt weer samen in de projecten die we doen.  Sander bouwt de VW en Porsche- motoren mechanisch op en maakt ze helemaal klaar. En veel ‘frisse’ motoren komen nadat ze op de motorstand hun eerste uurtjes hebben gehad, ingebouwd en wel bij mij op de dynobank om ze helemaal af te maken voor veel kilometers rijplezier.